Heliga Tommy

Nåja, ST. Thomas… Tillräckligt nära…

Idag åt jag frukost lunch och middag. Det är inte jätteofta det blir så men nu på kryssningen har det blivit några gånger och det lär nog bli ett par gånger till. Det är så kul att testa massa mat så jag har svårt att låta bli. Så intagen blev ganska höga.

Skärmavbild 2014-05-21 kl. 22.13.37

Det var dags för strandhugg idag och anlände till ST. Thomas på morgonen och parkerade bredvid två andra skutor. Vi bor längst till höger.

20140521-0066-

Jag hade bokat mig på en rundtur på grannön, ST. John och runturen började med en båtresa dit. Sen åkte vi runt några timmar i bussar. Då och då stannade vi för lite fotografering. Det var sjuk ”söderhavs” känsla på hela ön (vilken iofs inte är så konstigt). Några ”stop” hoppades över då det tydligen var väldigt mycket myggor på krigsstigen efter några dagars regnande.

20140521-0065--10

Efter rundturen blev jag bjuden på lunch av mitt ”tursällskap”. Vi testade ett ställe ”downtown” på ST. Thomas och jag valde en slags club sandwich med kalkon utan bröd. Efter lite förklarande gick det bra.

20140521-0065--12

Väl tillbaka på båten blev det dags för middag och idag var det svårt att välja så det blev två förrätter och två varmrätter.

Först alltså två italienska förrätter

20140521-0065--14

och

20140521-0065--15

och sedan två varmrätter.

20140521-0065--16

och

20140521-0065--17

Sedan naturligtvis ost till dessert… Vi är två som ätit ost varje kväll så vi behöver inte ens beställa längre… Osten kommer automatiskt.

20140521-0065--18

I morgon är deg dags för en ny ö, ST. Maartens. Där kommer vi i vårt gäng åka till en tuff strand precis vid en flygplats. Jag har sett några fler på youtube när planen går ner precis öve stranden. Hoppas verkligen det kommer några plan medan vi är där.

Kvällen har varit väldigt kul. Många i gruppen har ”vågat” kommit fram för att ge mig positiv feedback på mitt föredrag och det känns jättekul.

/Tommy

This entry was posted in Matdagbok. Bookmark the permalink.

4 Responses to Heliga Tommy

1. Åse says:

Oj, ja det var en del mat det! Ser gott ut!
    Hade du din 50% tröja på dig under föredraget?

Ha en toppendag!

• Tommy says:

Japp, tröjan var på. Den var en del av föreläsningen… Typ…

• Åse says:

Så bra! Du skrev att om du inte kom tillbaka till 50% viktminskning skulle inte tröjan på, så det var bra att ”du komi den” igen 🙂

• Tommy says:

Japp, 86,9 när jag åkte. Mycket tveksamt om jag kommer kunna ha den på mig när jag kommer hem. Har ätit och framför allt druckit väldigt mycket på kryssningen. Men vi får väl se…